Alla inlägg under november 2010

Av Cecilia - 25 november 2010 20:00

Då var    med alla papper skickade till omprövningsenheten/förvaltningsrätten och hoppas nu att svar kommer innan jul men det kan man ju se i    efter.. Aja skickade är mina papper iallafall...

Sen när vi var och skickade dessa passade jag på att handla ett lypsyl som var behövligt och gissa vad de har kommit med ROSA lypsyl orginal nu     

Sen hittade jag en ny pocket bok som jag faktiskt köpte.

   

Den lät verkligen intressant och alla författarens böcker verkar super frestande i julklapp önskar jag mig nog hennes nya bok i pocket om den inte finns, så är här de andra böckerna hon har skrivit som jag skulle kunna tänka mig att läsa  

De/den jag har är med kryss (X)

  • Den du inte ser (2003)
  • I denna stilla natt (2004) (X)
  • Den inre kretsen (2005)
  • Den döende dandyn (2006)
  • I denna ljuva sommartid (2007)
  • Den mörka ängeln (2008)
  • Den dubbla tystnaden (2009)
  • Den farliga leken (2010)

Den sista boken ser ut såhär och det är den jag verkligen vill ha men finns inte i pocketbok ännu men kanske till jul kära   


 


Jag tror också att jag önskar mig en sådan här ROSA såklart


 


Sen utöver dessa trevliga inköp och listor har jag även vilat i soffan och kollat på 2 cd's av första säsongen av Gilmore girls

 


Lagat mat hem gjorda köttbullar och makaroner, Nu är jag sugen på en sådan här möjligen 2 igentligen   

 


Sen har vi hela dagen haft en underbart vit utsikt från alla fönster och även ute i luften såklart   

 


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 24 november 2010 14:12

Jag fattar inte varför äldre människor skall få nya tänder vi skall ju ändå snart skaffa löständer detta måste vatt GUDs hittepå för sen gick han och dog ju!


 



Ett litet tillägg är att det faktiskt ligger lite snö här   


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 22 november 2010 11:35

Ja mina vänner nu skall jag avslöja det hemliga i mitt liv   




*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 20 november 2010 22:50

Jaha då var det Lördag kväll time is 22:53 och min sambo har sovit i 2 timmar nu, själv är jag inte ett dugg trött, jag gör lite allt möjligt just nu som bl.a 

Lägger in bilder,uppdaterar bloggen,stickar, dricker julmust, äter djungelvrål och kollar på film, och imellan åt kikar jag på sambon som somnade redan 21:00 ♥

Sen var jag iväg på aloe vera party i eftermiddags hos min svägerska och ännu har jag inte kännt av någon feber så jag hoppas att den håller sig borta nu   


Utöver detta inte mycket, men tycker ni inte det räcker så kommer här lite bilder från veckan  



 


             


Sitter och kollar på Mary & Max


  

Så här skriver Sydsvenska dagbladet om filmen

Det är ingen sötsliskig film som skaparen Adam Elliot gjort utan det är en smutsig, äcklig och motbjudande värld vi bjuds in i; människolivet i mindre smickrande form, visuellt inspirerat av Diane Arbus svartvita fotosviter. Mary (Toni Callette), 8 år, bor med sin alkoholiserade mor och depressiva far i en håla i Australien. Hon har, enligt berättarrösten, gyttjefärgade ögon och ett bajsfärgat födelsemärke i pannan. Max (Philip Seymour Hoffman), 44 år, är en överviktig ateistisk jude med Aspergers syndrom i New York.

De börjar brevväxla och vi får följa två vardagligt förunderliga livsöden som vävs parallellt och ibland korsar varandra. Marys berättelse går i brunt, Max i grått – endast enstaka detaljer lyser ljusröda. Det är sorgligt,

dråpligt och makalöst vackert i all sin fulhet.


 


 


*Taingenskit*

  


 

Av Cecilia - 19 november 2010 13:42

Asså igentligen vet jag inte vad jag skall skriva men idag är det Fredag och en uppdatering har inte gjorts på 3 dagar så här kommer lite gott och blandat.

Först var min sambo iväg och handlade i tisdags och detta var skrevet på inköpslappen vilken tydligen min sambo hade svårt att läsa     

Bröd,mjölk,vienetta glass,ost, havregryn,äppelmos,fläskfile,skivad gurka, pålägg,Grädde, kattpinnar,tandkräm, Uncle bens.


Detta kom han hem med: 

2 BRÖD, en annan OST än den vi sa, FALUKORV (ingen fläskfile),MATLAGNINGSGRÄDDE inte GRÄDDE, äppelmos,havregryn,mjölk,vienetta glass,skivadgurka,pålägg,kattpinnar,tandkräm,uncle

bens SAMT det minimala paketet med PEPPARKAKOR (pris 17:50 asken)


Grejen med listan var ju att jag skulle laga denna mumsig middag i veckoslutet

vitlöksdoftande fläskfile


!!Men som sagt utan fläskfile funkar ju inte det!!


   


 




 


Senare under veckan fick jag även veta att han inte ens kollade på fläskfilen utan gick direkt till den billiga Falukorven (det som irriterade mig var att jag inte ens gillar falukorv och att vi redan har 2 stycken i frysen)   Ursäkten han kom med var att falukorven kostade 15:- samt att det var extrapris på pepparkakorna.  men men man får väl hoppas att min blir av med febern och förkylningen snart så man själv kan handla nästa gång. Undrar om Martin skulle bli glad ifall jag köper apelsinmarmelad istället för Äppelmos nästa gång eller kanske Risgrynsgröt istället för havregryn   

Igår köpte vi grejer till helgen så som chips och julmust och läsk   


Mitt sticke ligger lite på hyllan vet inte om det verkligen blir rätt men jag får väl testa igen. Sen har jag fått låna försa delen i Harry Potter serien av Sanna (bok) så den hoppas jag kunne börja på i kväll eller imorgon.

Mamma ringde igår och frågade om en pärla då hennes trillat ur ringen och juhlins här i byn ville ha 2200:- för att "fixa till den" och vädet på själva ringen i sig är typ 500:- så det rimmar ju lite illa tycker vi 


Vad mer kan jag skriva om.. Jo jag kollar ju på Criminal minds och vilka svin/grisar det igentligen finns i världen man skall vara glad att man har en bra familj   


Sen har jag snart Namnsdag så ni alla vet..   


*Taingenskit*

  


Av Cecilia - 15 november 2010 21:23

Ja faktiskt det är jag så jävla sugen på glass och inte vilken glass som helst utan det skall faktiskt vara Vienetta - Vanilj eller Choklad vilken tur att man ska handla imorgon anners hade jag nog dreglat ihjäl mig ;)

 


Utöver glass suget så har jag nyligen kollat på Ung och bortskämd så jävla kass reality serie det har kommit med på svt

verkligen inget jag skall kolla på i framtiden. 

 


Och eftersom detta inlägget igentligen handlade lite om mat/glass så måste jag berätta att igår hittade jag en underbar mat serie att titta på även den på svt

Kinas mat

Detta påminner mig bara mer och mer hur jävla mycket jag verkligen vill åka till Asien.

 


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 15 november 2010 15:51

Då är det snart middag som gäller idag blir det lasagne  det ser jag fram emot.

Somvanligt vaknade jag runt 10 sen var mamma här vid 11 och kollade på mitt sticke som jag tydligen inte alls hade stickat utoin utan bara vänt allt och snurrat tråden ett par varv så nu är det rätt igen och jag behöver inte börja om   

Såg på Fejjan att Ali skulle ha stängt för ombyggnad i pizzerian Måndag-Torsdag så innan fredag blir det ingen Ali -licious pizza eller ostbröd   

Sen har min kära barndomsväns syster nu gått över tiden med sin bebis men den kommer nog när som nu.

Nä nu skall jag sätta igång med maten magen kurrar och sen blir det väl lite Anna Pihl och stickning kanske lite wow och lite Harry Potter läsning.

Kan även säga att mitt humör inte är 200 utan just nu är det på den här nivån

 

*trött och irriterad lite huvudvärk och möjligen feber*


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 14 november 2010 16:26

Min sambo visade mig nyss denna videon på Youtube :P




*Taingenskit*

  

Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards