Alla inlägg under december 2010

Av Cecilia - 9 december 2010 22:24

Idag var jag iväg och tog provet som medicin mottagningen ville de kunde dock inte säga varför jag hade ett annat datum och månad på min lapp men det kunde vara deras nya system.

Jag fick dock telefonsamtal från dom som sa att mitt värde var lite lågt istället för 2,0-2,5 som de vill att det skall vara så låg det på 1,4 inte så farligt men skall ta sprutorna och fler tabletter och nytt prov på måndag som inplanerat igentligen.

Jaja jag var uppe tidigt, vaknade 07:15 av katten sen var jag uppe 07:50 messade Nina som var på ica hon hämtade mig 20 över 8, sen var jag inne på "mordcentralen" lämnade mitt blod och sen hem till Nina en runda vi åt frallor och snackade massor av "Girl talk" jag fick även låna en bok som jag har tänkt börja läsa ikväll så sugen redan nu   

 


Hmm sen utöver det sitter jag just nu och kollar på GG 5e säsongen underbart att ha något som man verkligen gillar (utöver min älskade sambo   )

Har en katt som vatt på och skändat min ena ljusstake vet inte vilken av dom "stora" busarna som har gjort det   

Imorgon blir det lite shopping med mamma och pappa skall köpa kattsand samt till ica och kolla fläskfile priset  får se om det blir en god middag eller en Jättegod middag..


Nu kommer det lite bilder på mat som jag har lagat och ätit de senaste 2 veckorna samt lite andra bilder bl.a en bild på min/vår fina julgran  



   


      


Nudelwok,Champenjonsoppa,

kycklinggryta(mycket stark),Kycklingsoppa(medel stark)



   

Pizza vs. Pizza


Supergod Kebabpizza från Valentino och Ali's underbara Mama mia + ostbröd och vitlökssås..

Ali's vinner helt klart med 15p av 10 möjliga sen har ju faktiskt Valentino super bra och god kebab, klart 9p av 10 möjliga. Yummy..

  



*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 8 december 2010 12:04

Ja att få brev är roligt men när det kommer från medicin mottagningen och det står att de vill att jag ta ett pk-prov då det tydligen inte blivit uppdaterat i deras papper då jag tydligen skulle ta prov den 2 November, detta stämmer dock inte med mina papper som jag har där det står 13 Dec men sak samma jag har lika svårt att ta mig till vårdcentralen iallafall, sen anser jag att tycker de att det gått lång tid så kan de ju ringa men de vågar väl inte prata med mig   

Men jag har 13e på mina papper så de kn bara suga röv.


Sen att de anser att alla skall kunna ta sig till vårdcentralen direkt när de anser att nu är det dags. Jag har inga pengar vi har ingen bil och gå är inget allternativ.


Då säger de i luren när man pratat med dom och berättat tatt jag inte har möjlighet att ta mig ner att då kan jag be vårdcentralen komma hem till mig, vilket jag har kollat upp tidigare och det gör de inte längre förutom i extrema fall villket jag inte är ett av dom.


Men men inte död ännu får se när jag har möjlighet att ta mig ner.


Vad händer anners idag?! hmm.... ja diska,bädda GG och lite pluggande är väl listat har ju lite uppgifter som skall in senast den 12e. Klarade provet med ett G skall läsa 1 kapitlet igen och göra komplitering men inget svårt.

Lite julklappar inhandlade längtar till jul, och jag hoppas att snön får vara kvar ett tag till..


Nu blir det att se efter vad som står på menyn idag hade velat ha fläskfile men den var slut på ica såklart..


 


*Taingenskit*

  


Av Cecilia - 5 december 2010 21:34

Ja vad kan jag säga mer än att vi vatt hos mamma och pappa och ätit middag samt fikat, sen blev det hemåt igen för att avsluta säsong 3 av GG   Im totally in LOVE

Nu tänkte jag spela lite med sambon och dricka min julmust.

Samt att jag har skickat brev idag till (Surrie,Mel,Ilona).


Utöver detta har det vatt bra väder hoppas dock att det blir minus grader igen så att snön kommer att ligga kvar, jag har stickat på mina benvärmare också.

Alla klapparna är planerade och imorgon är det typ vilodag för mig.


Denna bilden är till min lillasyster   

 



   



*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 3 december 2010 23:13

Ja vad har det blitt av veckan nu då, jo  1 och ½ säsong Gilmore Girls snack med lite vänner via msn och facebook, 4 brev skrivna alla till utlandet (Larisa,Phoebe,Shanell och Helen samt att jag skall skicka iväg Mel's brev imorgon.)

Hmm utöver det har familje medlemmar gjort mindre roande insattser men vad har man familjen till     

Jag har ätit pizza och kollat på film med sambon idag det blev

Inception med Leonardo Wilhelm DiCaprio

samt att pizzan blev en Nymölla - Tomat, ost, skinka, räkor och kebabkött

Utöver detta kan jag visa några bilder från vad som funnits i denna veckas planering   



     


sen samt att jag tycker att denna killen som är Joseph Gordon-Levitt är VÄLDIGT lik Heath Ledger


kan du se vem som är vem?


   


    


Joseph Gordon-Levitt



*Taingenskit*

  


Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards