Alla inlägg under januari 2011

Av Cecilia - 31 januari 2011 19:34

Nu har jag tänt ljusen för Charlie och de andra änglarna i mitt sinne   

 




Super ont i magen idag och vid 14:00 var det fullrulle på här utanför huset

Det låg en blodig man på cykelvägen och förbi passerande hade hjälpt honom att hålla värmen med filtar och annat och lite efter detta kom ambulans och polisbil.

Jag fick 3 brev med posten som jag strax skall sätta mig och och läsa tillsammans med lite tv-tittande och min bok som skall läsas via Engelska A kursen.


Sen har jag pimpat min nya årskalender blev så jävla nöjd,

jag är så grym.


 

Framsida


Baksida

 


"Ryggen"

 


Och för er som stressar,tränar och står i


Allvarligt talat

Om promenader är så himla sunda som alla påstår, så skulle ju brevbäraren praktiskt taget vara odödlig.

Valen simmar hela dagarna och äter bara fisk, och den är tjock som fan!

Kaninen springer och hoppar hela dagarna, men lever max 5 år.

Sköldpaddan springer inte, hoppar inte, kommer alltid sist, rör sig nästan inte.....................

och lever i 150 år, så för fan......... Slappna av!!!

*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 22 januari 2011 22:52

Suttit hemma med katterna och kollar på filmen jag hyrde

 

Super bra film och sorglig    men helt klart värd 108min och 39kr!


just nu sitter jag och skall kolla flashpoint

 

måste ju se om det kan vara något..


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 22 januari 2011 13:14

Jag vet inte varför jag inte kan få en bild när jag gör inlägg här i bloggen jag vill ju ha en bild på facebook som visar en bild som jag har i bloggandet typ denna

som nu är första bilden i detta inlägget men istället kommer det en annan bild som har med bloggen att göra typ denna ----->  

kan ju säga att jag inte tycker den är så värst fin att se på fejjan varje gång man skrevit ett nytt inlägg i bloggen..

Undrar igenligen om det är någon som fattar vad det är jag menar   

Skall checka med Alexandra hon kanske är mer haj på detta  fenomen..

Jaja så vad hände igår fredag?

Joooooo Sanna var på en undersöking av bebis kl 10:00 och rund 14:30 blev hon inlagd för att bli igångsatt och vips så har vi fått en liten bebis  

21 Januari 2011

21:36 föddes en liten prinsessa

50 cm lång och vägde 3995g


Hon kom på utsatt dag så nu är de glada 2 barnsföräldrar jättegrattis


Nu väntar vi med spänning på Misspiggys bebisar 2 pojkar som kan komma när som nu   


Vad mer hände igår... Jo vi åt jag tog pk-prov, och sen fikade och snackade lite skit hos svägerskan   

Sen blev det  


tillsammans med en rätt bra film med snyggingen  

Hayden Christensen 


Filmen heter Takers


 


Utöver detta åt jag sushi i Onsdags och såg denna tuffa bilden på nätet när jag sökte

 

Detta är en resturang och skall finnas i London..

sen hittade jag en massa tuffa tårtor och muffins som lockar en massa

   


   

Ja tårtan och muffinsen till höger är sushi inspererad   


Nu ska jag ringa min pappa...


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 21 januari 2011 14:16

Testar en ny grej med bloggen får se om det funkar...

 


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 17 januari 2011 12:48

Ikväll är det bingokväll med svärmor och hennes syster så det blir en sväng till Sommarlust skall bli trevligt hoppas att man har chansen att vinna något iallafall  



Utöver dagens påhitt så har helgen varit väldigt lugn med brevskrivning,film och lite snacks och självklart mys med sambon   


Imorgon blir ännu större jag skall Klippa och färga håret här är lite smak prover   

           


Sambon glömde förresten sin lunch och dricka hemma idag så han kanske inte kommer för sent hem   

Även mamma har hunnit vara här en runda så snäll hon är som cyklade upp till storasysters lägenhet för att hämta min kommande studiebok (Engelska A). Min mamma är värd en  


Nu skall jag se om min lunch har tinat det blir räkor,varm macka och te.


*Taingenskit*

  


Av Cecilia - 9 januari 2011 11:08

Ja jag vet att jag inte har uppdaterat på typ 200år så nu kommer lite najs fakta om vad som hänt sedan sist.

 

Det har vatt både jul och nyår så gott nytt år på er alla som läser. Julen var ganska häktisk först var vi på uppesittar kväll den 23e hos min bror och hans familj samt att min/vår lillasyster var där med sin sambo också.

Vi åt Pizza och spelade bingolotto som endast Simon vann på, Hemma typ halv 2 sen var det bara att slänga sig i sängen och sova till 09:30 då det var upp igen och fixa kläderna och håret mm sen bar det iväg till storasyster med familj och (makens familj) så där var vi 16 personer och 2 hundar.

Sen den 25e var det bara att dra på kläderna igen och ta sig ner till mamma och pappa som bjöd alla "barnen" på middag så där var vi också 16 personer vi spelade spel och öppnade lite klappar denna dagen också   

Min brors julgran och våran


   


Julklappar från min och Sambons sida samt mina böcker som jag fick av älsklingen  


     


Lite familje bilder

Lillasyster med sin sambo Simon

Sen är det gametime hos mamma och pappa,

Här visar även min bror sitt rätta ansikte   

Sen är det lillasyster

     


Sen var det nyår och då var vi hos älsklingens föräldrar 

Sen har det inte vatt så mycket mer än slappa, snart börjar ju skolan igen börjar faktiskt längta då jag haft över en månads jullov   

Skall idag skriva brev och tvätta igår var vi hos sambons gudfar och fikade samt att vi kollade på Prinsen och jag 2 sen direkt efter det var det

The Jane Austen book club som jag velat se länge och det var verkligen en underbar film och mycket se värd   


 


*Taingenskit*

  


Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Skapa flashcards