Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Cecilia - 4 februari 2012 21:45

Jag förstår inte varför man blir så trött efter att ha ätit pizza hos Ali iofs kan jag förstå att efter så stora pizzor och massa ostbröd och vitlökssås så kan man inget annan än att vara sååååå proppad  

Men jag har inte bara ätit gott jag har även blivit sambo igen vilket känns jättebra, jag har läst en massa böcker och även börjat med mina serier igen samt att jag har börjat Twittra (önskar ni mitt twitternamn bara att fråga om det)

Jag skall nu visa vad jag har läst och vad jag läser just nu samt vad jag ätit såklart


Först ut har vi Jalapeno smaksatta popcorn, sen har vi jalapenos med ost och sist har vi hembakade chipati bröd


     


Sen har vi hemgjorda snacks (chips med ost och salami) sen har vi Ko-san sushi, och sist en lunch med sallad,hallomi och kräftstjärtar.


     


Mat som serverades nyårsafton helt underbart god (Tack Tina och Peter)   

Skaldjurssoppa med rom samt hemgjord smörbröds pinne, sen var det potatis kaka med oxfile och murkelsvamp sås och grönsaker, sen blev det lingonglass med pepparkaks kolasås underbart.


     


Köttfärssås, flygande jakob, kalops och nudlar med vitlöksdoftande jätteräkor.


       


Hemgjord tomat och paprikasoppa med förstekta jätteräkor, Matmuffins med ost, och kolakakor


     


Fläskfile rullat i bacon med brieost inne i, hemma friterade jätteräkor och smeten till friterings kalaset räkor,fläskkött och broccoli


        


Middags bjudning (svärföräldrarna)

Tartaletter med svampstuvning och sallad, sen är det hel ugnstekt kyckling med rostade rotgrönsaker och vanilj pannacotta med bär och ananas


     


Nötkakor och två hemgjorda smooties


     


Game on, Mix-max tunering med systrarna och min önskan i födelsedags present ;) Barbapappa tält   


     


Maja mys,solnedgång och en svensk dalahäst


       


Lillasysters rätta ja, och en fin bubbla


   


Snickers, och middags bjudning för storasysters familj


     


4 bästa hämtmats menyerna

Ostbröd och mama mia från Alis, samt färsk sushi, och en Amerikansk pizza från Viking


       



Lite ögongodis för min underbara svägerska Malin som är helt super att bolla alla tankar med och spela WF med   

        



Samt mina nya stövlar jag är helt förälskad bara så ni alla vet jag har köpt nya  


 


*Taingenskit*

  















 


  

                                              


Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards