Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Cecilia - 21 februari 2012 19:24

Ska se första avsnittet just nu via svt play sen blir det nog Big brother eller kanske sängen och min bok jag hämtade ut på biblioteket får se lite boken är inte så tjock kanske jag hinne läsa ut den innan sängen och sen bolla lite tankar med er här..

Imorgon hämtar jag mina böcker jag hittade på bokrean samt handlar vecko maten och även en runda till vårdcentralen för blodprov sen efter 12 blir det fika dejt med Yvonne och sen på kvällen vet jag inte om det blir syster dejt eller inte.


Måste ju även säga att just nu är jag lite irriterad på wordfeud det står no connection bla...  


Men men nu blir det 30 grader i Februari med Kjell Bergqvist och Maria Lundqvist


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 21 februari 2012 14:09

Åkte en runda till mamma och pappa för att fika en snabbis, snackade om pappas jobb och mammas nya stavar samt att de skulle laga spagetti och köttfärssås idag jag tänkte dela med mig av mitt goda köttfässås recept när jag ändå pratar om det  


   


Köttfärssås

4-6 personer

500g köttfärs (välj det ni brukar köra fläsk/bland/nöt)

½-1 burk hela skalade tomater (även vanliga krossade går bra)

1 dl grädde (visp eller matlagnings grädde)

salt och peppar

1-2 pressade vitlöksklyftor

1 burk eller 10 skivade färska champenjoner

1 gul lök

2 msk tomatpure

½ dl vatten eller spadet från burksvampen


Tillberedning

hacka löken till små bitar, skiva svampen skala vitlöksklyftorna

Bryn färsen salta och peppra

fräs på lök och svampen

pressa en av de 2 vitlöksklyfterna över färs blandningen

blanda ner tomaterna låt puttra tillsätt tomatpuren och blanda ner grädden och vattnet

smaka av och tillsätt ev mer salt och peppar

låt puttra 10 minuter på låg värme

Servera med nykokt pasta och riven ost


Här hemma idag blir det hemma gjorda färsbiffar med bröd och pasta (makaronstuvning)

Tänkte testa min nya biff press jag fick i födelsedags paket bilder visas i senare inlägg såklart


*Taingenskit*

  


Av Cecilia - 21 februari 2012 12:04

Jag har shoppat idag men inte så mycket bara NÅGRA" böcker kanske 5 totalt men då även 2 till min gudson och 1 till en ambulans tokig Oskar..

Till mig blev det bla denna

 

Jag har ju en förkärlek till kriminalitet  


*Taingenskit*

  


Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards