Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Cecilia - 20 februari 2012 20:39

Jag funderar på om jag skall köra fliken "Hjärtsjuk" med låsta inlägg men frågan är skulle någon där ute ta sig tid att fråga om lösenord och sådant jag tänker mest på att jag själv skulle vilja lägga till lite bilder till den kategorin inte bara massa tankar i text utan så att de som är intesserade att läsa verkligen kan se hur läkarbesöken och annat är.

Kanske bara borde låsa de inläggen med bilder eftersom att jag gärna vill betätta min story och jag har ju valt att vilja blogga för folk varför skall jag då låsa vissa inlägg denna frågan är svår för mig själv att svara på behöver lite hjälp..


Skulle ni som blogg läsare även läsa lösenordsskyddat material??


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 20 februari 2012 16:28

Många äter ju godis och kakor

Jag har inte riktigt fallit för det kakor äter jag max 3 i månaden beroende på kalas och annat sen godis kan jag köpa men äter sällan så mycket själv jag är ju mer en salt människa än sött och surt tar hellre ett par korn från fling salt burken.

Och idag hittade jag detta receptet som jag tror skulle kunna passa mig och kanske många andra utmärkt så jag tänkte dela med mig till er som har en förkärlek till nötter och såklart till alla er som gärna vill testa  



Rostade nötter och frön med flingsalt


1 liter av dina favorit nötter

1msk havssalt

2msk  rapsolja


Vänd runt nötterna i oljan

rosta nötterna i ugnen 160 grader 15-20 min

Rosta sedan med fröna när det är 5 min kvar i ugnen

Strö på havssaltet


Fruktsallad


1 cantaloupe melon

1 honungs melon

300g blandade bär (förslags vis hallon björnbär ananas)

1 lime

1 apelsin

2tsk flytande honung att ringla över

1 näve fin hackad mynta till garnering


kärna ur melonerna och gör små kulor med hjälp av en sked eller kuljärn om man har det (man kan även ha melonerna i lagom skivade bitar)

fördela bären och melonerna i portions skålar

riv lime och apelsin skal över varje portion och dela sedan båda frukterna och pressa lite saft över varje skål

Ringla lite honung över varje fruktsallad och strö över lagom med hackad mynta.



Fler recept kommer senare  

Nu ska jag själv få i mig lite middag som blir stekt panerad spätta med potatismos



*Taingenskit*

  

Mat
Av Cecilia - 20 februari 2012 10:46

Idag bär det av mot biblioteket här i byn för att införskaffa lite fler recept kanske låna en mat bok  eventuellt blir det lite läsande med såklart, sen fick jag med posten idag en VIP-inbjudan till bokrean på Ica Maxi som är imorgon tror jag ska försöka ta mig dit och packa en kasse med böcker jag behöver lixom byta i förrådet  

Återkommer med mera info om recepten i eftermiddag...


 


*Taingenskit*

  


 

Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards