Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Cecilia - 19 februari 2012 23:30

Eftersom att jag nyligen fyllde år (12 Februari) tänkte jag visa lite vad som hände den dagen gjorde ju 2 fina tårtor och lite kakor samt att jag faktiskt var ute och åt med sambon och min lillasyster och hennes sambo och svärföräldrar.


Först var det den där mysiga säng frukosten sambon kom med   


I det där söta lilla vita paketet fick jag en....

Ja den svarta översta ringen jag önskade   

bilderna är före och efter

      


Sen fixades det tårtor och kakorna skulle ju med fram

   


 


Sen var det middagen på Bella's place som blev förrätt

Mix tallrik - Chili cheese,lökringar och mozzarella sticks jätte gott allt ihop

 


Sen var det såklart min tallrik

Big state Plate - Oxfilé och fläskfilé noisette med popcornpinne och pommes  

Jag kan inget annat än säga super gott  

 



Sen avslutades kvällen med 2 ego bilder (eftersom att jag fyllde år så fick man göra en snö ängel innan vi gick in efter kvällens bravader, jag fyllde ju trots allt bara 27)   


     


Imorgon kommer det massa recept som legat och sletit till sig i alla mina tidningar jag har här känner att jag lika gärna kan dela med mig av dom, ska se om jag kan få lite bra bilder också..


Natti natt alla... 

ohh förresten idag började ju Big Brother blir ett litet blogg inlägg om det imorgon kika då.


*Taingenskit*

  

Av Cecilia - 19 februari 2012 17:32

Jag vet inte vad som hänt med mig men jag är helt slut idag kanske har att göra med att jag kom i säng 02:03 igår efter en mycket trevlig kväll/middags bjudning med svärföräldrarna.

De var nöjda med maten och vann i kortspelet gjorde jag och svärmor,

Tänkte lämna receptet på maten och lite bilder från igår.


Vitlöksdoftande fläskfilé med dijonsenapsås

4-6 personer


Ca 500g fläskfilé

10-15 stycken färska champinjoner

2 msk dijonsenap

2 msk touch of taste oxfond med rödvin

2,5 dl mellan grädde eller matlagnings grädde

2 dl vanlig grädde (denna kan bytas mot exempelvis ovanstående grädde)

2 dl vatten

2 stycken stora vitlöksklyftor

samt ris eller tagliatelle


Skiva svamp och fräs i matfett.

Skär fläskfilén i bitar och bryn i stekpanna med hög kant.
Pressa över vitlök och lägg i svampen.

Rör ihop grädde, vatten, fond och senap och häll över köttet.
Låt såsen koka ihop och köttet bli genomstekt.
Servera gärna med en fin sallad och som jag med lite vitlöksbröd bredvid.


 

Min färdiga måltid

 


Det blev även efterrätt av en enkel chokladpudding med vispad grädde på toppen


   


Ville även testa mitt nyköpta vin - tummen upp från mig på detta vinet   

Foot of Africa

Torr, mycket frisk, fruktig smak med inslag av mango, gråpäron och lime

Mycket fruktig doft med inslag av mango, lime och grön banan   


 


*Taingenskit*

  

Mat

Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards