Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Känsla för godis

Av Cecilia - 20 februari 2012 16:28

Många äter ju godis och kakor

Jag har inte riktigt fallit för det kakor äter jag max 3 i månaden beroende på kalas och annat sen godis kan jag köpa men äter sällan så mycket själv jag är ju mer en salt människa än sött och surt tar hellre ett par korn från fling salt burken.

Och idag hittade jag detta receptet som jag tror skulle kunna passa mig och kanske många andra utmärkt så jag tänkte dela med mig till er som har en förkärlek till nötter och såklart till alla er som gärna vill testa  



Rostade nötter och frön med flingsalt


1 liter av dina favorit nötter

1msk havssalt

2msk  rapsolja


Vänd runt nötterna i oljan

rosta nötterna i ugnen 160 grader 15-20 min

Rosta sedan med fröna när det är 5 min kvar i ugnen

Strö på havssaltet


Fruktsallad


1 cantaloupe melon

1 honungs melon

300g blandade bär (förslags vis hallon björnbär ananas)

1 lime

1 apelsin

2tsk flytande honung att ringla över

1 näve fin hackad mynta till garnering


kärna ur melonerna och gör små kulor med hjälp av en sked eller kuljärn om man har det (man kan även ha melonerna i lagom skivade bitar)

fördela bären och melonerna i portions skålar

riv lime och apelsin skal över varje portion och dela sedan båda frukterna och pressa lite saft över varje skål

Ringla lite honung över varje fruktsallad och strö över lagom med hackad mynta.



Fler recept kommer senare  

Nu ska jag själv få i mig lite middag som blir stekt panerad spätta med potatismos



*Taingenskit*

  

Mat
 
 
Erica

Erica

21 februari 2012 12:41

låter ju inte fel med lite mattips :) jag brukar lägga ut mina recept på matklubben är du medlem där ? i så fall om du vill kan du lägga till mig som vän ica86

http://surpricebox.com/vardagsliv

Cecilia

21 februari 2012 14:08

Nja tror jag håller mig här lite till sen kanske jag skaffar konto på matklubben ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 14 april 2012 12:39

Garnomera har en tävlig sista dagen är dock idag man ska kommentera inlägget i Garnomera bloggen då har man chans att vinna ett av 8 garner, länkar man även på sin blogg får man 2 lotter med hans på en av 8 vinster.. kika in och kolla   Garnome...

Av Cecilia - 11 mars 2012 13:55

Idag blir det kalas för Felix min gudson han fyllde 12 i Fredags och idag fyller Nova 3år Malin skrev innan att hon hade fullt upp med att köra bilbana med sin pappa.. Paketer är iallafall shoppade och inslags pappret hittade jag tillslut.   I ...

Av Cecilia - 6 mars 2012 22:39

Eftersom att jag inte bloggade igår hade jag såklart en bra ursäkt sambon fyllde år och vi hade svärföräldrarna på besök bilder på gårdagens middag samt fikan som bjöds på ingår kommer imorgon lika så bilder på dagens kakbakande :) nu ska jag sova är...

Av Cecilia - 4 mars 2012 12:42


Först var det tänkt att soffan skulle vara min bästa vän idag men så ringde bror och planen blev ändrad hans soffa får vara min bästa vän några timmar, barnvakt blir det då kl 15-19 kanske lite senare sen blir det kebabrulle påvägen hem och väl hemma...

Av Cecilia - 3 mars 2012 23:31

Nästa helg är det finalen om vem som går vidare med sveriges bidrag till Azerbadjan eller var eurovision är i år Nästa helg kommer jag hel hjärtat rösta på Torsten Flink bara för att han verkligen klarade sig vidare mot Sean Banan det var nog inget...

Presentation

Översätt/translate

Besökare

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Kategorier

Bloggare

Bok bloggar

Författare

Mat bloggar

Underbar

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kändis bloggare


Ovido - Quiz & Flashcards